4 Mart 2018 Pazar

Mila isminin gerçek anlamı ne? Yabancı bir isim mi?

Evet, Mila Slav (Rus) ismidir.
Bir Türk kızına Mila ismini vermek, ona Olga ismini vermekten farksızdır.


Ufak Tefek Cinayetler dizisinde Mila adında bir karakter olduğu için, maalesef ülkemizde artık daha sık kullanılan bir isim haline gelecektir…
Peki çocuklarımıza verdiğimiz bu Mila isminin gerçek anlamını biliyor musunuz?

İnternetteki isim sözlüklerinde Mila'nın anlamı yanlış belirtilmekte.
Bu kaynaklar Mila’
nın Arapçada 'aşk' anlamına geldiğini iddia ediyor. 
Bu doğru değil.
‘Aşk' kelimesi zaten dilimize Arapçadan geldi...

Mila Arapçada "güzel" anlamına geliyor mu peki? Hayır!
Arapçada Jamila "güzel" anlamına gelir. 
Jamila da Türkçede Cemile olarak geçer zaten.
Jamila'yı kisaltıp Mila ismini ortaya çıkartmak alakasız. Ki kısaltsak bile, bizde Mila olmaz o kısaltma, 
Mile olur…  


Mila’nın 'sudan gelen' anlamına geldiği de iddia ediliyor. Bu da doğru değil.
Mila kesinlikle Arapça kökenli bir isim değil zaten!


Peki Mila isminin gerçek anlamı nedir?
Mila Slav dillerinden gelen bir isimdir.
Yugoslav dillerinde milu kelimesi ‘değerli, sevgili' gibi bir anlama sahiptir.
Slav kültüründe birçok isim bu kelimeden türemiştir: Mila, Radmila, Milan, Miloš, Miloslav, Ljudmila,vs.

Ukraynalı oyuncu Mila Kunis ve Sırp oyuncu Mila Milosevic bu ismin ünlü sahiplerinden.

Ve Mila Gojsalic…. bu ismin yine çok ünlü bir sahibi. Kim bu Mila Gojsalic? Kendisi Hırvat halk kahramanıdır. Hırvatların hikayesine göre Mila Gojsalic, Osmanlı döneminde yaşamış bir kadın. Hırvatıstan o dönemler Osmanlı toprağıydı. 
Mila Gojsalic, Osmanlı'nın mühimmat deposunu vurarak Türk askerlerinin ölümüne sebep olmuştur...
Birçok Hırvat kızlarına bu hikayeden dolayı Mila ismini vermekte.



ışte o kadının heykeli...


Mila ismini koymak uygun mudur, değil midir, tartışılır. Ben şahsen kendi kültürümüzden bir isim koymanızı tavsiye ederim.


Güzel anlamlı bir isim mi arıyorsunuz? Buraya tıklayıp isim önerisi isteyebilirsiniz.

57 yorum:

  1. ÇOK APTALCA BİR YAZI OLMUŞ MİLA VE OLGA İSMİNİ AYNI KEFEYE KOYMAK ÇOK KOMİK. AYRICA DEMEKKİ YİNE OSMANLIYA DAYANAN BİR İSİM YAZINIZDAN BU ÇIKIYOR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yapıcı bir eleştiri yapsaydınız, Didem hanım.

      Mila ve Olga gayet aynı kefeye koyabileceğimiz isimler: ikisi de Rus/Slav kadın ismi çünkü.
      Sırf Mila kulağımıza daha "Türkçe" bir isim gibi geliyor diye Türkçe bir isme dönüşmüyor maalesef.

      Yazımdan Mila'nın Osmanlı'ya dayanan bir isim olduğuns nasıl çıkardınız gerçekten anlayamadım...
      Bahsettiğim Mila Gojsalic Osmanlı düşmanı Hırvat bir kadındı. Bu mantıkla Miloš ismi de Osmanlı'ya dayanıyor. Neticede Miloš Obilic Osmanlı döneminde yaşıyordu ve padişah I. Murad'ı öldürdü. Kızlarımıza Mila, oğullarımıza Miloš ismini verelim bu mantıkla...

      Ben kimsenin çocuğuna verdiği isme karışmıyorum. Ister Mila koyun, ister Milos koyun, ister Olga... Ama ismin gerçek anlamını da lütfen inkar etmeyin.

      Sil
    2. Mila isminin kökeni: Türkçe / Rusça / Bulgarca / İbranice

      Eger Turk Dil Kurumuna girip,Buyuk Turkce sozlukte Mila'yi aratsaydiniz Turkce oldugunu asagdaki anlamini bulurdunuz. Evet agzi olan konusuyor ve malesef internete erisimi olan herkes kendini blogger ilan ediyor. Bu yanlis yargi iceren yazinizi umarim en kisa zamanda kaldirirsiniz.

      milâ
      Çocukların oynadığı çelik-çomak oyunu.

      http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5c23f2bae93fb2.50926969

      Sil
    3. ayy ne kadarda sacma yorumlar var alti ustu bir isim yani

      Sil
    4. Blogger, eğer Türk Dil kurumunun sitesine girip derleme sözlüğünde milayı aratsaydınız Türkçe olduğunu aşağıdaki anlamında bulurdunuz. Evet ağzı olan konuşuyor ve Maalesef internete erişimi olan herkes kendini Blogger ilan ediyor. Bu yanlış yargı içeren yazınızı umarım en kısa zamanda kaldırsınız. Mila çocukların oynadığı çelik çomak oyunu. Bağlıca Ardanuç Artvin

      Sil
  2. Tüm internet sitesinde kızıma bu ismi koymadan önce araştırma yaptım ve sizin yeni yazdığınız bu yazıyı gördüm. Eline telefon tablet bilgisayarı alan herkes blooger oluyor. Kültür seviyesi belli olmayan herkes klavyede bişeyler yazıyor. İnsanları yanlış yönlendirmekten başka bir yazı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, maalesef yanlış yönlendiren birçok yazı mevcut internette. Ancak benim yazdığım yazı bunlardan biri değil. Güvenilir kaynaklardan araştırma yapılarak yazılan bir blogtur bu.

      Allah bağışlasın kızınızı. Hassasiyetinizi anlıyorum. Çocuğunuza verdiğiniz isme karışma gibi bir şey haddime değil. Benim yapmaya çalıştığım tek şey anne-babaları isim konusunda bilinçlendirmek. Dikkat ettiyseniz sadece Mila ismi hakkında değil, birçok isim hakkında yazı yazdım.
      Ben Mila isminin kullanılmasını yargılamıyorum, ben Mila isminin BİLİNÇSİZCE kullanılmasını yargılıyorum.

      Sil
    2. İnsanların işine gelmeyince bunlar doğru değil deniyor ki mila ismiyle ne alıp veremediğiniz olsun çok aydınlatıcı bir yazı olmuş çok teşekkürler..

      Sil
    3. Sayin saksakci her okudugunu malesef dogru sanman gibi bir problemin var. Daha fazla arastir buralarda yazan her yaziya inanma.

      Mila isminin kökeni: Türkçe / Rusça / Bulgarca / İbranice

      Eger Turk Dil Kurumuna girip,Buyuk Turkce sozlukte Mila'yi aratsaydiniz Turkce oldugunu asagdaki anlamini bulurdunuz. Evet agzi olan konusuyor ve malesef internete erisimi olan herkes kendini blogger ilan ediyor. Bu yanlis yargi iceren yazinizi umarim en kisa zamanda kaldirirsiniz.

      milâ
      Çocukların oynadığı çelik-çomak oyunu.

      http://tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&arama=kelime&guid=TDK.GTS.5c23f2bae93fb2.50926969

      Sil
    4. Ayrica BILINCSIZ olan da sensin..

      Sil
    5. TDK'nın internet sitesinde bu isimle ilgili bir açıklama bulunmuyor. TDK'nın internet sitesini taklit eden sahte bir internet sitesine girmiş olabilirsiniz. https ile başlayan gerçek TDK sitesidir, http ile başlıyorsa gerçek site değildir, aramanızda bu hususu gözönünde bulundurarak tekrar kontrol ederseniz Mila kelimesinin de Milâ kelimesinin de bulunmadığını siz de görürsünüz.

      Sil
    6. Nasi bi got olma degilmi ama adam tdk ya bok atiyo ismi begenmedigi icin kolpa blogger

      Sil
    7. Aman ALLAH ıM Bu nebiçim bi blogrlık siz yüzde yüz sevmediniz çekemediniz kıskandıniz birinin kîzına loyduğu bu güzel ada bok atıyosunuz bu yorumu yapıyosunuz çatlayın da patlayın bu ad çooook güzel anlamıda çook güzel !!!!!!

      Sil
  3. Ayrıca o zaman Osmanlı toprağıydı diyordunuz. Demek ki Osmanlı’ya dayanan bir isim. Ayrıca uluslararası kullanılan bir isim. Tüm dünya dillerinde anlamı var. Bence iyice araştırın klavye başına geçmeden önce. Şu an çok Revaşta olan bir ismi hatta araştırırsanız Türklüğü ve Osmanlı’yı çok seven bir siyasetçi bile kızına bu ismi koyduysa bence siz araştırmanızı daha kapsamlı yapın Derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mila ismini Osmanlı'ya bağlama mantığınızı gerçekten anlamış değilim. Evet, Hırvatistan, Sırbistan gibi ülkeler zamanında Osmanlı toprağıydı. Ancak o dönemde o ülkelerde kullanılan isimleri "Osmanlı'ya dayanan isimler" olarak görmek cidden saçma. O ülkelerdeki en yaygın isimlerden biri Olga. Hani Olga ve Mila'yı aynı kefeye koymayı yadırgamıştınız ya... Ee, sizin mantığınıza göre Olga da Osmanlı'ya dayanan bir isim oluyor. :)

      Belli ki kızınızın ismi olduğu için çok hassassınız bu konuda. Hassasiyetinizi de anlıyorum, fakat bu şekilde mantıklı bir fikir alışverişi yapamıyoruz. Daha fazla uzatmayalım derim, Didem hanım.

      Sil
    2. "Revaşta" değil "revaçta", "ismi" değil "isim". Tüm dünya dillerinde değil bazı dünya dillerinde olmalıydı. Kesinlikle Osmanlı Türkçesi'ne atfetmek çok müşkül bir fikir.

      Sil
  4. Evet dünya dili açısından tekrar bir araştırmanızı öneririm. MİLA ismini uzatıp bu savaşçı kadına bağlamak daha büyük bir saçmalık o zaman. İnsanları yanlış yönlendiriyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkat ederseniz sadece Türk askerlerinin ölümüne sebep olan Mila Gojsalic'ten bahsetmedim. Dünyaca ünlü aktrisler Mila Kunis ve Mila Milosevic'ten de bahsettim. Neden bahsettim? Bizim kültürümüzde Mila'yı isim olarak kullanma geleneği yoktur, fakat Sırp/Hırvat/Slav kültüründe Mila uzun senelerdir kullanılan bir kız ismi. Bunu göstermek istedim.

      Ne yazık ki doğru söyleyeni 9 köyden kovuyorlar, bunu tekrar gördük. Yazımda yazan her bilgi doğrudur. Her ne kadar kabul etmek istemezseniz de bu böyle...

      Yanlış yönlendiren yazılardan bahsetmiştiniz ya? Yanlış bilgiler içeren bir yazı okumak istiyorsanız, buyrun:
      http://www.isimbulutu.com/mila-isminin-anlami-nedir

      O sitede yer alan neredeyse her bilgi yanlış.
      1. Mila'nın "sudan gelmek" diye bir anlamı yok.
      2. Mila eski bir Peygamber adı değil. Ki Peygamber ismi olsaydı bile, erkek ismi olmaz mıydı?
      2. Mila Arapçada "güzel" anlamına gelmez. Arapçada Jamila "güzel" anlamına gelir. Jamila da Türkçede Cemile olarak geçer zaten.

      Benim blogumda sergilediğiniz tavrı umarım o sitede de sergilersiniz. :)

      Bu size son mesajımdır, iyi günler.

      Sil
    2. VAllaha eline sağlık, çok iyi yazdın, karşında ki seni anlamıyor ama ben bu konuya dahil olmadan senin doğruları savunup gerçekleri söylediğini biliyorum.
      Rusça is bu, benim için hiç sıkıntı yok ben kürdüm, bu ismi rahatlıkla kızıma koyabilirim.

      Teşekkürler

      Sil
    3. Bu ne demek? Türk düşmanlığı mı? Osmanlı demek yalnızca Türk mü demekti? Kürt diye ayrıştırıldığınız ve özünüzü unuttuğunuz için kardeşlerinize (hem de kan kardeşlerinize) saldırıyorsunuz. Her şey kanıtlarıyla Başbakanlık belgelerinde saklanıyor. Kim kimdir, bu kişiler kimlerden, hangi aşiretlerden gelmiştir? Bu bilgilere göre İngilizler ve diğer Büyük Avrupa devletlerinin büyükleri sizleri bizlerden ayırıp farklı bir soy olduğumuza ikna etti sevgili kardeşim. Yüzyıllar öncesinde hem de. Dilinizi araştırdığında göreceksin. İçinde o kadar çeşitli ülkelerden sözcükler var ki... Bunu yanlış anlaman için yazmadım, ülkesini seven bir insan olarak görevim olduğundan yazdım. Umarım yanlış anlamazsın beni. Ha şimdi diyeceksin ki Türkçede de var :) o din etkisiyle oluşan bir şey oldu. Şu anda eski Türkçeyi anlayabiliriz çünkü değişmeyen de bir çok sözcük var aralarında.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. tatlım bu kadar takılma isim yalnızca size hitap edilmesi için gereken bir şey sizin kimliğiniz ya da kişiliğinizi belirleyen şey isim değil değerlerinizdir.

      Sil
  6. Çocuklara abdullah ismi de verilmesin o zaman? Ya da sait ismi? Osmanlıya saldıran kadının adı milaymış e o zaman o isim verilmesin. Sana mı sorcaz? hea diğer şeylere bende katılırım arapçadaki anlamı falan bana da hikaye geldi. ama baktığın zaman güzel anlamları var. pratik ve hoş bir tınısı olan bir isim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yanlış anlaşıldım veya kendimi yanlış ifade ettim.

      Mila ismindeki savaşcı kadın örneğini vermemin sebebim, Mila'nın geleneksel Sırp/Hırvat ismi olduğunu göstermekti. Ki dikkat ettiyseniz Mila Kunis ve Mila Milosevic örneğini de verdim, bunlar gayet başarılı Slav aktrisler.

      Yazımın son cümlesi de şöyle:
      "Mila ismini koymak uygun mudur, değil midir, tartışılır. Ben şahsen kendi kültürümüzden bir isim koymanızı tavsiye ederim."
      Kimsenin çocuğun ismine karıştığım yok, sadece bilgilendiriyorum ve kendi yorumumu katıyorum.

      Iyi günler

      Sil
    2. Takma bence, işini oldukça güzel yapıyorsun ve bu dönemde (ahir zaman) insanların anlayışı oldukça kıt. Hep kendi tarafından görmeye alışmışlar. Ayrıca bununla ilgili Hz. Muhammed de çok güzel bir şey söylemiş zamanında; "Kişiye, şerrinden korkulduğu için ikramda bulunulacak. Görünüşte dost fakat esasında düşman sayısı artacak, sözler hep yalan ve birbirine muhalif olacak, amir ve memur çok, doğru iş yapan az olacak.".

      Sil
  7. Araştırarak yazdığınız bilgiler için teşekkürler. Anlayışsız bir toplum olduğumuz için böyle tepkiler almanız normal.. Lütfen çizginizi bozmayınız 👍🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :)

      Sil
    2. Katılıyorum.
      Dizilerde, orda, burda, duydukları, isimleri kulağa hoş geliyor diye koyuyorlar çocuklarına, Müslümanı kafirden ayıran birinci özelliği ismidir.

      Sil
  8. Benim anlamadığım şey şu Olga isminde ne var ki yalnızca bir isim insanların ismine göre o kişiyi damgalamanın hiç bir şekilde doğru olduğunu düşünmüyorum bir kişinin adı Olga diye o kişinin bu şekilde hor görülmesi hiç hoş değil lütfen bir sonraki araştırmanızı yazarken bulunduğunuz yorumları önyargınızı bir kenara bırakarak yapın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim, Nazlıcan hanım. Asla Olga ismindeki insanları küçümsemek veya hor görmek maksadıyla yazmadım ben o cümleyi. O benzetmeyle açıklamak istediğim tek şey şuydu: Olga, Svetlana, Stephanie, Jennifer ne kadar Türk ismiyse, Mila da o kadar Türk ismi.
      Yazımda Olga ismini kullandım çünkü Olga da tıpkı Mila gibi Slav ismidir. ;)

      Sil
  9. Merhaba. Mila ismi kesinlikle arapça değil denmiş. Lütfen arapça çeviri sözlüğe güzel kelimesini yazar mısınız? Karşınıza jamila gelecek. Zaten isiminde jamila dan türemiş arapça kökenli olduğu bilgisi mevcut.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jamila bizdeki Cemile ismidir.
      Sizin de belirttiğiniz gibi Jamila (yani Cemile) "güzel" demek.

      Jamila'yı kisaltıp Mila ismini ortaya çıkartmak biraz alakasız olmuş sanki. Ha şayet sizin dediğiniz gibi kısaltsak bile, bizde Mila olmaz o kısaltma, Mile olur. ;)
      Jamila = Cemile
      Mila = Mile

      Mila Araplar tarafından kullanılan bir isim değildir. Mila'nın Slav/Rus ismi olduğu gerçeğini kabul etmek neden bu kadar zor? Anlayamıyorum...

      Sil
    2. Sizin dogru durust arastirma yapmadan insanlari kandirmaya calismanizi da ben anlayamiyorum. Ozur dile tek tek herkesten kapat bu siteyi. Sen yazi yayinlayabilecek nitelikte bir insan degilsin. Yanlis bilgi yayiyorsun eskik arastirmanla. Okumadan arastirmadan salla buralarda.

      Sil
  10. Kızıma diziyi vesaireyi bilmeden sadece söylenişi güzel olduğu için Mila ismini koydum.Şimdi iyikide koymuşum diyorum.İnsanlar çocuklarına istediği ismi koyar.Bunu Olgaya yok Mila Golsalic bağlamak kadar sığ ve saçma bir düşünceyi kabul etmiyorum.Abdullah ta koymayalım o zaman sonuçta Öcalan diye bir gerçek var.Muhammed de koymayalım bu isimde birsürü kötü olaylara karışmış insan var!Basit düşünün biraz sadece bir isim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok iyi yapmissiniz zaten Turkce'de celik comak oyunu demek.

      Sil
    2. Türkçe bir kelime değildir bu sebeple bir karşılığı yoktur.Yani çelik çomak anlamı taşımamaktadır.O anlama gelsede fark etmezdi söylediğinize göre bir çocuk oyununu ifade ediyor.Şimdi bir kez daha iyiki bu ismi seçmişim diyorum.

      Sil
    3. Lale hanım, Allah bağışlasın kızınızı.

      Keşke yorumlarımı da okusaydınız. Yazdıklarım katiyen sığ ve saçma değil.

      1. "Abdullah da koymayalım o zaman" demişsiniz.
      Dikkat ederseniz sadece Türk askerlerinin ölümüne sebep olan Mila Gojsalic'ten bahsetmedim. Dünyaca ünlü aktrisler Mila Kunis ve Mila Milosevic'ten de bahsettim. Neden bahsettim? Bizim kültürümüzde Mila'yı isim olarak kullanma geleneği yoktur, fakat Sırp/Hırvat/Slav kültüründe Mila uzun senelerdir kullanılan bir kız ismi. Bunu göstermek istedim.

      2. "Olga'ya bağlamak saçma" demişsiniz.
      O benzetmeyle açıklamak istediğim tek şey şuydu: Olga, Svetlana, Stephanie, Jennifer ne kadar Türk ismiyse, Mila da o kadar Türk ismi.
      Yazımda Olga ismini kullandım çünkü Olga da tıpkı Mila gibi Slav ismidir.

      Saygılar

      Sil
    4. Arkadaslar isimlerin anlami guzelse her dilde koyabilirsiniz.benim adim gul.kizim olsa roza koyardim.

      Sil
  11. Kulağa hoş gelen bir isim anlamı vs kimseyi ilgilendirmez bence .bende selcuS balcınin mila isimli şarkısını dinleyerek buraya kadar geldim çünkü gerçekten sevdim bu kelimeyi ve ilerde kızımın adını mila köyücam ve buda kimseyi ilgilendirmez....

    YanıtlaSil
  12. alya mila koydum cokda guzel isim bence kimseyi ilendirmez

    YanıtlaSil
  13. Gayet güzel ve faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler.

    Yorum bölümü ise Türkiye'nin özeti gibi... %70 okuduğunu anlamayan, başka bir bakışa tahammülü olmayan insanlar. Yazık.

    YanıtlaSil
  14. Gerçekten Türkçe'de mila ismi yok.Ben bir Türk dil bilimi eğitimi almış bir kişi olarak bugüne kadar bu ismi hiç bir metinde okumadım.Tartışmak çok saçma, çocuğunuza ne isim verdiğinizin çok bir önemi yok.Önemli olan verdiğiniz terbiye ve eğitim.Vatana millete faydalı bir insan olması.Gerisi teferruat.

    YanıtlaSil
  15. Çok saçma bir yorum olmuş. Ülkemizde kötü anılan Olga ismi ile bir araya getirip kötü yansıtmak istemiş neden Böyle bir gereksinim duydunuz. İsime karşı ne probleminiz var. Çok yanlı ve ayıp bir yorum olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun açıklamasını yaptım ama... Olga, Svetlana, Stephanie, Jennifer ne kadar Türk ismiyse, Mila da o kadar Türk ismi. Yazımda Olga ismini kullandım çünkü Olga da tıpkı Mila gibi Slav ismidir.

      Olga'yı örnek olarak kullanmamda kötü bir niyet yoktu. Ki Olga'nın ülkemizde kötü anılan bir isim olduğuna pek katılmıyorum. Natasha ülkemizde mesela nahoş anılan bir isim, evet. Kötü bir niyetim olsaydı Natasha ismini kullanırdım örnek olarak. Saygılar.

      Sil
  16. her önüne gelen blogger'ım diye gezerse bu sonuç çıkar :)))
    "nasıl saçmalarım" 'ın yazılı hali olmuş..
    Kim ne isim isterse verebilir, ister Olga, ister Mila ister Eva.. kime ne.. O zaman çocuklara devleti satanlar, soyup soğana çevirenlerin de isimleri veriliyor, onları da yorumlasanıza :DDD yersseeee

    YanıtlaSil
  17. Okumaktan aciz insanlar dolmuş burası. Blogger yanlış bişey söylememiş. Mila Slav kültüründen bir isim demiş ee yalan mı? Çocuğuna Ivan veya Olga koyan bir Türkü ayıplayacak olanlar burda gelmiş Mila ismini savunuyor hunharca. Komik valla.

    YanıtlaSil
  18. Bir sürü cehalet kokan, temelsiz bir biçimde çarpıtarak yerli yersiz savunmaya geçen; "benim koyduğum ya da koymayı düşündüğüm ismi nasıl da eleştirir" zihniyetiyle yazılmış yorumu gördükçe derin bir üzüntü kapladı içimi..
    Sevgili Blogger, sabırla cevaplamışsın insanları; seni tebrik ediyorum.. Ama argümanları temelsiz olan insanlarla bir noktaya kadar mücadele edebilirsin.. Lütfen canını sıkma ve temellendirebildiğin her konuda yazmaya devam et.. Belki insanlar zamanla daha da bilinçlenir, boş konuşmazlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. Yazılarımı beğenen okurların da olduğunu bilmek sevindirici.

      Sil
  19. Okuduğum en saçma yazı ! Bu ne had ? Bütün yorumları okudum yazıyı okuyan insanlara verilen cevaplarda ki üslup beni benden aldı açıkçası .. Vah ne yazık eline klavyeyi alan gerçekten blogger oluyor ne komik !

    YanıtlaSil
  20. Secret Window9 Ekim 2019 12:41

    Sayın Blogger, öncelikle sabrınıza hayran kaldım.Yorumları okudukça öyle mantıksız ve bir dayanağı olmayan, üslûpta sıkıntılı yazılar gördüm ki...Onları okudukça ben dayanamadım, gerçekten çok sabırlı ve naziksiniz, sakın böyle yorum yapanlara takılmayın.Insan okudukça da üzülüyor ülkesinde böyle zihniyetlerin olmasına
    :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vakit ayırıp yorum yazdığınız için teşekkür ediyorum. Çok mutlu etti beni.

      Sil
  21. Ne alakası var olga mila sürtük

    YanıtlaSil
  22. ESKİDEN SİBEL VE TUĞÇE DIŞINDA ANLAMI YANLIŞ BİLİNEN İSİM YOKTU.

    YanıtlaSil
  23. Cok cahilce bir yazı olmuş. Dengesizin biri cıkıyor kafasina gore yorumluyor.Onuda geçelim olga ile mila ismini kıyasliyor zaten cevaplamak bile sacma ama yinede yazmak istedim.

    YanıtlaSil
  24. siz cok yapıcı bir yazi yazmışsınız gibi yapıcı yorum istiyorsunuz. mila ve olga ayni demek o kadar saçma ki.her önüne gelen kendisini ilgilendirmeyen şeyler hakkinda ahkam keser gibi konusmayi adet edinmiş..hicbirseye yorum yazmam ama bunu geçemedim

    YanıtlaSil
  25. Benim kızımın ismi Mila Yugoslav kökenli olduğumuz için bana da çok güzel ve manidar geliyor sadece Ruslara bağlamak biraz abartı olmuş Olga ismine gelecek olursak o da güzel bir isim öğretmenimin adıydı neden koyulmasin ki herkes istediği ismi koyabilir anlamı güzel olduktan sonra ne önemi var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Mila'nın Slav ismi olduğunu yazımda belirttim. Herkes "Slav" kelimesine aşina olmadığı için, "Rus" kelimesini de kullanmaya özen gösterdim.

      Ben Mila isminin konulmasına karşı değilim. Sizin gibi ismin anlamını ve kökenini dikkate alarak çocuğuna Mila ismini verenleri ayrı tutuyorum.

      Ancak ülkemizde isimler maalesef çok bilinçsiz şekilde konuluyor. Çocuğuna Olga ismini verenleri ayıplayan bir aile, kendi çocuğuna Mila ismini veriyor. Bunu yaparak kocaman bir tezata düşüyorlar.

      Benim amacım bilinç kazandırmak. Umarım her aile çocuğunun ismini araştırarak seçer.
      "Mila isminin Slav kökenli olduğunun farkında olarak seçtim" veya "Buğlem isminin anlamsız olduğunu bilerek seçtim" diyen ebeveynlere saygı duyuyorum kesinlikle.

      Sil